0 Flares Facebook 0 LinkedIn 0 Email -- Filament.io 0 Flares ×

På en uge kan du med minikursus i Qigong lære, hvad 10 minutters daglig Qigong kan gøre for din sundhed!

Med kun 10 minutters daglig Qigong vil du med minikursus i Qigong:

  • Mindske stress, da kroppen afspændes og den beroligende og genopbyggende del af nervesystemet aktiveres
  • Få bedre søvn, da motion stabiliserer hormoner med indvirkning på søvn og søvnens kvalitet
  • Bedre din kondition, da øvelserne styrker hjerte og lunger

Du får på minikursus i Qigong:

  • 19 videoer med øvelser, teori om øvelser samt svar på spørgsmål til øvelser
  • I alt mindst 350 minutters video = 5 timer og 50 minutter
  • 1 video til download
  • 1 E-bog til download
  • 1 meditation til download
  • Mail hver dag i 7 dage med åbning til nyt materiale for den dag
  • Adgang til materiale i 7 dage

Qigong er helsebevægelser oprindeligt fra den traditionelle kinesiske medicin. Det er bevægelser, som har medicinske fordele og derfor anvendes i sundhedsvæsenet i Kina. 

Less is more er en grundtanke i Qigong. Du kan læse mere om hvad Qigong er her. Siden åbner i et nyt vindue.

Det betyder, at du kan opnå gode resultater med selv en lille indsats. Det gør det lettere at komme igang med noget nyt eller i det hele taget komme igang.

Dette minikursus lærer dig nogle helt enkle øvelser, som du kan gøre dagligt.

Du får helt konkret vejledning i, hvordan du gør øvelserne og hvornår du kan have mest udbytte af dem.

Pris 0 kr.

Hvem har glæde af minikursus i Qigong? 

Når du starter vil du sikkert kende til noget af dette:

  • Du er træt, vågner uden at være udhvilet. 
  • Har svært ved at overskue simple opgaver i hverdagen. 
  • Falder i søvn på sofaen om aftenen.
  • Bliver forpustet og bryder dig ikke om at blive forpustet.

Når du slutter vil du sikkert have:

  • Vågnet med en større grad af at være udhvilet
  • Have haft lettere ved at falde i søvn i sengen
  • Har lettere ved at overskue hverdagens opgaver
  • Bliver mindre forpustet og generes ikke længere af det. 

Undervejs vil hver dag byde på kendte og nye øvelser. 

Sådan foregår det

Ved tilmelding får du en mail og opretter dig et login til Simpleroplatformen, hvor Minikursus i Qigong er.

Du får desuden en mail med adgang til dag 1. 

Hver dag er opdelt så du får:

  • adgang til dagens materiale
  • video hvor jeg fortæller om dagens øvelser 
  • video med dagens øvelser
  • video med spørgetime optaget i facebookgruppen i august 2020
  • overblik over fokus for dagens øvelser
  • links til relevante artikler og brevkassesvar for dagens emner
  • eventuelle bonus videoer/filer

Dag 1

er fokus på øvelser, som slipper spændinger fysisk i kroppens muskler og bindevæv samt en åndedrætsøvelse, som afspænder kroppens kerne. Det hjælper hjerte og lunger, samt søvnen. Når søvnen bedres, får hjernen mulighed for hvile så det er lettere at bevare fokus

Dag 2

er fokus på øvelser, som smører og smidiggør muskler og bindevævet i og omkring rygsøjlen, så lænd og nakke kan slippe spændinger. Det fremmer evnen til at slappe af og falde i dyb søvn, hvor kroppen kan restituerer og hjernen skabe forbindelse mellem højre og venstre hjernehalvdel for bedre problemløsning. 

Dag 3

er fokus på øvelser, som afspænder skuldre og arme samt lænd. Når vævet er spændt bliver det kortere og det kan give smerter i skuldre og arme. Desuden holder disse områder på stress og spænding, som kan give hovedpine.

Dag 4

er fokus på øvelser, som styrker kroppen indefra og ud. Dvs. din kerne og dine ydre lag, som gerne skal være afspændt for at støtte åndedræt og hjerte, men samtidig stærkt for at støtte kropsholdningen. Bevægelserne smører, af- og udspænder kroppens bindevæv og styrker dermed kroppens fleksibilitet. Desuden sættes pulsen let op, så hjerte og lunger styrkes yderligere. 

Dag 5

er fokus på øvelser, der på en nærmest meditativ måde smidiggør arme, skuldre, rygsøjle og ben. 

Det kræver det af dig

Hvis du indstiller dig på hver dag i de fem dage at sætte ca. 10 minutter af dagligt til at gøre øvelserne, så vil du mærke effekten. Øvelserne kan gøres, når det passer dig. Personligt foretrækker jeg at gøre dem morgen, da det giver mig energi resten af dagen. Men de kan sagtens med fordel gøres inden sengetid også – eller på et hvilket som helst tidspunkt, du ønsker.

Du kan gøre Qigong i tøj, som du kan bevæge dig i. Du kommer ikke til at svede tran, måske får du blot den indre varme. Qigong er moderat pulstræning, dvs. bevægelse som du kan gøre og samtidig tale.

Hav lidt vand du kan drikke efter.

Du skal kun bruge den plads omkring dig svarende til dine arme rakt ud hele vejen rundt om dig. Indendørs står jeg selv på en rund Qigong Måtte på 130 cm i diameter.

Ved at se videoen om øvelserne får du en forståelse af dybden af øvelserne.

Ved at se spørgeetimerne kan du få uddybende svar på praktiske og teoretiske spørgsmål. Du er desuden altid velkommen til at skrive en mail eller ringe til mig med dine spørgsmål.

Ved tilmelding

Ved tilmelding modtager du en mail med link til den platform, hvor minikurset ligger. Du skal logge ind på platformen Simplero.

Hver dag modtager du en mail med link til dagens materiale. Dag 6 og 7 modtager du desuden link, så du kan downloade video, E-bog og lydfil.

Minikursus i Qigong koster 0 kr. og der er ingen binding.

Hvornår foregår minikurset?

Så snart du tilmelder dig starter du med dag 1. Den første mail kommer med det samme, den næste med dagens øvelser kommer fem minutter efter. Dernæst hver dag i en uge.

0 Flares Facebook 0 LinkedIn 0 Email -- Filament.io 0 Flares ×
0 Flares Facebook 0 LinkedIn 0 Email -- Filament.io 0 Flares ×